Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Łódzkie: Rozbiórka starego mostu na DW-704

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
03-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
22-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Łódzkie: Rozbiórka starego mostu na DW-704
fot. UMWŁZdjęcie poglądowe
ZDW kontynuuje roboty na drodze Jamno – Brzeziny. Mają one dostosować trasę do nowych potrzeb związanych z powstaniem autostrady A2. Najważniejszym elementem inwestycji jest zastąpienie osiemdziesięcioletniego mostu szerszym przepustem.

Prace na DW-704 Jamno – Brzeziny rozpoczęły się jesienią zeszłego roku. Droga jest przebudowywana na krótkim, niespełna kilometrowym odcinku w okolicach wsi Mikuły. Kończy się właśnie niemal osiemdziesięcioletni okres eksploatacji starego mostu, który został tam wybudowany w czasach tużpowojennych.

Wykonano dwie trzecie robót

Będzie on zastępowany nowym przepustem. – Długi na 16 m obiekt będzie znacznie szerszy, co znacznie usprawni ruch na drodze, która jest dojazdem do autostrady A2 – ocenia Agnieszka Lubiatowska, główny specjalista w Wydziale Mediów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Dodaje ona, że roboty obejmują również 750-metrowy odcinek trasy leżący w powiecie brzezinskim, w gminieDmosin.

– Na odcinku objętym budową ułożono już warstwę wiążącą jezdni. Gotowa jest też droga tymczasowa, która będzie służyła kierowcom podczas prac rozbiórkowych na starym moście – relacjonuje przedstawicielka samorządu. Gotowe jest zaś odwodnienie. Zakończyła się także rozbudowa jednego skrzyżowania z drogą niższej kategorii.

– Zaawansowanie robót wynosi 65 proc. – deklaruje UMWŁ. Nie uległ zmianie zapowiadany w okresie tuż po rozpoczęciu inwestycji termin jej zakończenia. Nowy obiekt ma zostać otwarty pod koniec września tego roku.

Stan starego mostu nie odpowiadał nowym realiom

Wszystkie roboty będą kosztować ok. 7 mln zł. Prace są dofinansowane ze środków unijnych. – Droga nr 704 jest dojazdem do autostrady A2. Konieczne było dostosowanie infrastruktury, zwłaszcza obiektów inżynierskich, do przenoszenia dużych obciążeń związanych z ruchem pojazdów – tłumaczy Agnieszka Lubiatowska. Most z 1947 r. znajdował się w na tyle złym stanie technicznym, że konieczne było zawężenie jezdni do 6 m.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Coraz lepsze połączenia drogowe z sąsiadami Polski

Drogi i autostrady

Coraz lepsze połączenia drogowe z sąsiadami Polski

Damian Kelman 02 lutego 2025

Śląskie: Trwa rozbiórka torów modernizowanej linii Pszczyna – Żory

Biznes i przemysł

Łódzkie: Prace na DW-483 w Szczercowie zgodnie z planem

Drogi i autostrady

Łódzkie: Środki unijne na przebudowy DW-704 i 715

Drogi i autostrady

Łódzkie: Nowy przepust zastąpi most na DW-704

Drogi i autostrady

Łódzkie: Nowy przepust zastąpi most na DW-704

Kasper Fiszer 15 października 2024

Zobacz również:

Coraz lepsze połączenia drogowe z sąsiadami Polski

Drogi i autostrady

Coraz lepsze połączenia drogowe z sąsiadami Polski

Damian Kelman 02 lutego 2025

Śląskie: Trwa rozbiórka torów modernizowanej linii Pszczyna – Żory

Biznes i przemysł

Łódzkie: Prace na DW-483 w Szczercowie zgodnie z planem

Drogi i autostrady

Łódzkie: Środki unijne na przebudowy DW-704 i 715

Drogi i autostrady

Łódzkie: Nowy przepust zastąpi most na DW-704

Drogi i autostrady

Łódzkie: Nowy przepust zastąpi most na DW-704

Kasper Fiszer 15 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5